lørdag den 6. april 2013

Pandekager med banan og vanilje

Så blev det igen weekend. Fra mit vindue mit i Aarhus midtby, i en en baggård, har solen i dag valgt at gemme sig lidt bag skyerne. Ærgerligt.
De sidste dage har været skønne og forårs-like. Solskin, mildt vejr og mulighed for at smide den tunge vinterjakke. I dag må jeg nøjes med små glimt af solen og så disse skønne pandekager.

Jeg er stor fan af morgenmad, især i forskellige afskygninger. I en tidlig alder tabte jeg mit hjerte til pandekagerne, efter en tur hos min Canadiske tante som bor i London, hvor der blev serveret 5 centimeter tykke pandekager med frugt og ahornsirup. Mums.
Opskriften du får i dag er på tynde pandekager med banan og vanilje. Og så er der frit slag på toppingen. Jeg er vild med frisk frugt, men kokosflager står også højt på den liste :-)

Pandekager med banan og vanilje

Pandekager med banan og vanilje
(6 stk. mellem pandekager - til 2 personer)

Ingredienser:
40 gr. mel
2 dl. mælk
1 æg
1 moden banan
1 tsk. vaniljepulver
1 knsp. salt


Fremgangsmåde:
Bland mel med salt og vaniljepulver. Rør mælken heri, pisk godt, så der ikke kommer klumper. Pisk herefter ægget i blandingen og til sidst moses bananen og røres i. Pisk det hele godt. Steg tynde pandekager på panden i en smule kokosfedt eller olie.

Serveres med ahornsirup eller agave sirup og frisk frugt. (Eller anden topping :-) )

Pandekager med banan og vanilje


Ønsker dig en fantastisk weekend


Ingen kommentarer:

Send en kommentar