tirsdag den 3. september 2013

Favorit Muesli med Kokos

Nu har jeg i et par år lavet min egen Muesli.. Jeg kunne bare ikke finde en med alle mine yndlings ingredienser, - og så en som også var uden sukker eller honning.

Jeg eksperimenterer altid med min Muesli, - denne gang blev resultatet min, indtil nu, Favorit. De lækre kokos flager gjorde lige det sidste. Mums. Man kan selvfølgelig skifte kerner og nødder ud med ens favorit.

Alle ingredienserne er Økologiske


Favorit Muesli med Kokos
(2 store glas med tætsluttende låg)

Ingredienser:

450 gr. grovvaslet havregryn
200 gr. boghvedekerner
150 gr. ruggryn
150 gr. speltflager
100 gr. solsikkekerner
100 gr. hørfrø
120 gr. græskarkerner
50 gr. kokosolie

100 gr. hasselnødder
100 gr. mandler
80 gr. kokos flager


Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 150 C.

  1. Bland de tørre ingredienser sammen (vent med nødder + kokos).
  2. Smelt olien i en gryde. Hæld det over din blanding og vend det godt rundt.
  3. Hæld på en bagepapir klædt, dyb bageplade. Bag i 30 minutter. 
  4. Rør nødder + kokos i mueslien og bag i yderligere 30 minutter, - Rør af og til.
  5. Lad din muesli køle helt af, inden den fyldes i tætsluttende beholdere.

Mueslien holder sig fint i 1-2 måneder i en tætsluttende beholder. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar