onsdag den 19. august 2015

Ice Blend for Coffee Lovers

Solens stråler rammer min arm, mens jeg sidder i stuen på bænken, og skriver dette indlæg. Sommeren er her stadig! Jeg har ikke drukket nok Is Latte, Is Kaffe eller Ice Blend's i år. Jeg tager revanche nu.

Jeg er så heldig at jeg har en Nespresso maskine, så jeg bruger en kapsel som jeg brygger om til lækker espresso.
Hvis man ikke har sådan en maskine, kan man brygge en stærk kop kaffe, enten i en stempelkande eller en almindelig kaffemaskine.
Opskriften i dag er på en Ice Blend, - hvis jeg ikke gider fiske blenderen frem, så kan den også laves uden, så bliver det til en Is Latte.



Ice Blend for Coffee Lovers

Ingredienser:
1 skud stærk espresso (Nespresso Arpeggio er god) eller en kop stærk kaffe
2-3 dl kold mælk
3 isterninger
Blender

Fremgangsmåde:
Bryg din espresso eller kaffe, lad den gerne køle lidt ned (hvis du har tid)
* Hæld espresso, 3 dl mælk og isterninger i en blender
ELLER
* Hæld kaffe, 2 dl mælk og isterninger i en blender
Blend!
Server med det samme i høje glas, gerne med et sugerør




Note. Jeg er ikke blevet sponsoreret  af, eller er affilieret med Nespresso. Er bare vild med deres kaffe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar